1 Mart 2015 Pazar

sifon

- korkmasaydın ne yapmak isterdin?

- gözlerini oyup...

- çok hoşmuş.

- kendi kafama yerleştirir ve bu sokağı senin yaşında olduğum gibi göreyim diye etrafa bakardım. 

e. n. 

üç kalıyor, beş kalıyor, on kalıyor. bi bizden geriye bi b*k kalmıyor. 

bi öğlen oluyor gece kalıyor, bi gece geliyor yâr kalıyor. bi bizden geriye bi b*k kalmıyor.

kalmıyor diyip kalanları sayıyorum. tam da şu anda yapıyorum. amacım dizelere dökmekti ama noktaları sıraya sokamadım. harfler kuralsız kaldı başıma. 

içeri girip bakıyor yüzüme. gözünün sağ kenarında hafif kızarıklık. nemlenmiş. ağlamıyor la, uykusu gelmiş. alışverişten dönmüş bir kadının bitkinliğini ve kapıdan içeri ilk girdiği anı düşünün. kendini salmış, kısmen parıldayan halini. şimdi alışverişi unutun. poşetleri de silin. düşük omuzlar kalsın. kahverengi palto da dursun. eline çanta verin bi, içine de sigara koyun. saati 8'e ayarlayın ve bekleyin. yani beklemeyin, parıldamaz bu halde. sizi kurtaracak bir 'şey' olarak da gözükmez gözüne. gelir oturur karşına. 3'lü koltuğun senin çaprazına gelen sol tarafına. kelam etmez ama bütün harfleri sokar ciğerine. sonra cigarasını yakar, dumanla sıkılaştırır seni. sen de beş dakka önce felç geçirmiş gibi elinde cigarayla kalırsın. cigaraya bakarsın, o kalmış, senden geriye bi b*k kalmamış. sanki istiyorsun da kalmasını.

- içmeyeceksen çıkarma bari de yapışmasın eline.

- ha?

- sigarayı diyorum. içecen mi yoksa aval aval yansın diye mi bekleyecen?

- haa. onu diyon. çakmağı bulamadım. mutfağa gitmeye de üşendim. versene seninkini.

bu vasat diyalogtan bile geriye duman kalıyor. söylesene, senden ne kalıyor geriye? bana bakma. ben sana soruyorum. bunu okuyana. bi şeylere ilgi gösterene. en azından bu şeye. git de kalıcı bir şeyler yap. yapamıyor, sadece s*çabiliyor musun? o zaman sen de sifonu çekme. bi de böyle düşün, ha?



dipnot. cigara içmem. 


Hiç yorum yok:

Yorum Gönder