31 Temmuz 2014 Perşembe

immortality.

uzun geceler güzeldir. aslında geceler uzadıkça güzeldir.

'Acı !' dedi. içine uzun bir 'aah' çektikten ve cigarasını üfledikten sonra. yaklaşık 20 yıl 4 ay ve 11 gün kadar önce. çiğ köftenin bu kadar yaygın olmadığı zamanlardı o zamanlar. o günü görenler ve hala yaşayanlar bilir. ki ölümsüzlük dediğimiz şey, immortality, kolay bir şey değildir. alın kısmı açılmış, kuru kafa olmaya ramak kala ensesine doğru yayılmış bir kaç tel saçı her sabah bu pis ve lanetli aynada görmek, ölümsüzlüğün ne kadar da zor bir şey olduğunu hatırlatır.

yaklaşık 20 yıl 4 ay ve 11 gün kadar önce, cigaranın daha zehirli ve acı ve zor bulunduğu o günlerde insanın canı acı'dan başka her şeyi istiyordu. çünkü sayın okur; acı, insana tahayyül edemeyeceği şeyleri yaptırır. aklınıza ilk gelen ölmek ve öldürmek gibi. kaçmak ve bırakıp gitmek gibi. belki aşık olmak gibi (bu sebep olabilir, emin değilim). yaşayana, bilene, bilmeyene, anlatana, anlatmayana, dilsize, sağır ve kalpsizlere bile. sanırım bu ve'saire'leri burada bitirmek gerek. daha yüce şeyler bulmak gittikçe zorlaşıyor.

- Acı. yüzüme öyle garip bakma. duman gözlerimi yakıyor bazen. sen gözlerini içime diktikçe duman deliniyor. sanki gözlerime zerk ediyorsun onu. bunu yapmayı nasıl öğrendin? dur dur. anlatma şimdi. saat 02.41 olmuş, seni anlayacağımı zannetmem. yaptığın tek şey cigaranı içine çekmek ve üflemek. zaten anlatmazsın da. bak işte, gördün mü? yine güldün. bu sana yakışıyor. kan ve dumandan ne kadar güzel gözüküyor göze. seni benim gözümden görmelerini isterdim. aslında bir çok şey isterdim. sen de ister miydin bunları?

kafasını kaldırdı. elektronik kelepçe ile göz göze geldi. (hızlı çekim yavaş gösterimde düşünün). gözlerini kırptı bir kez. bir fırt daha çekti cigarasından. kahve lekeli, rengi atmış grimsi gömlek. en üst düğme açık. yüzünün bir kısmını örten sakalı ve belirgin elmacık kemikleri. kanlı yeşil gözler. gözükmeyen saçlar. (berbat betimleme bitti.)

- isterdin di mi? ben de öyle düşünüyorum. anlatmayacağını da. hafta sonları yanıma gelmen güzel oluyor ama. tek başına insan bir şeyler yiyemiyor bile. sadece içebiliyor. ( çay, sigara, su, çorba gibi. bazen sınırlandırmak gerek.) sen gelince ben de kendime geliyorum. çenem kapanmıyor. bir de bağzı şeyleri artık öğrenmen gerek. ben sormadan anlatmalısın. ufaklık (torunu) nasıl?



Not. devam etmeyebilir. muhtemelen.

12 yorum:

  1. Geceler uzadıkça güzel. Gecenin mavisiyle denizin mavisinin ayırt edilemediği anlar güzel. Ve böyle zamanlarda gözlerin ipek bir mendil serbestliğinde kapanması, gecenin uzakta kalması güzel.
    Not: yazı da güzel. samimi, muhtemelen.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. ve geceler güzel oldukça uzar. yıldızların su sesiyle birleştiği o berrak ve masum an güzel. ve böyle zamanlarda kendini gecenin kollarına bırakmak, ipek mendili serbestliğinde geceye katılmak, işte bu en güzel.
      Not. yorumun çok güzel. içten/samimi. cidden. anca senden (ç)alarak devam edebildim.
      Teşekkürler.

      Sil
  2. Ben geceyi hiç sevmiyorum. Sürekli gündüz olsun istiyorum çünkü fazla gece beni daha bir uzaklaştırıyor hayattan. O yüzden gündüz iyidir iyi :D Emeğine sağlık efendim.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. gündüz vakti güneş hayata çekiyor insanı. yaşadığına inandırıyor. gündüz de iyidir efendim. :)
      teşekkürler.

      Sil
  3. Geceyi sevmek için geceyi anlamak gerek. Dinlemek gerek.
    Sigara dumanı gibidir aslında gece. Bir yanın hep ister ciğerinde. Ama kokar namussuz. Hele birde İstanbul gecesiyse. Sıcağıda pistir / ayazıda pistir / insanıda pistir.
    Neyse.
    Ateş var mı ?

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Sanki gece konuşuyor onun yerine diyor ya. aynen öyle işte.
      sigara ve gece. ne güzel anlattın sen. sigara ve gece. aslında bir çok şey gibi. aşk ve şarap gibi. sanırım.
      neyse.
      duman var dostum. ateş buluruz ama senin için.
      Eyvallah.

      Sil
    2. niçün yazmıyorsun dostum
      postumu favlamanı mı beklemeliyim illâ ki :)

      Sil
    3. Hoş geldin dostum. :)
      Şu sıralar yazmaya pek vaktim olmuyor. Okuyabiliyorum ancak. Yorumları ve postları geciktirdim zaten epey. En kısa zamanda yazıciim dostum. Fav okuduğum içindi. Ayrıca yoruma geleceğim elbette. :)

      Sil
  4. Sigara bile gece içildiğinde güzeldir :)
    Geldim sonundaaa bak not olmasa tuttururdum yine ne zaman yazacaksın diye kalemine sağlık yine çok güzel yazmışsın :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Böyle yazıp sigara içmeyin diyen birini düşün. :D zor bişey istedim biliyorum :))
      Hoşgeldiin. Uzun zaman oldu ya, bu kadar ara verme :)
      Teşekkür ederim değerli yorumun için :))

      Sil
  5. bağzı şeyleri gerçekten öğrenmek gerek :)
    selamlar..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Hoş geldin tatilci :))
      Evet, bağzı şeylerin artık öğrenilmesi gerek. Zamanla sanırım.
      Saygılar.
      :)

      Sil