23 Mayıs 2013 Perşembe

DELİ

Anlatmak, konuşmak, mutluluk… Bunları daha önce konuşmuştuk. Bakmayın siz işteşliğin mevcut olduğuna. Deliliğim tuttu yine. Tek başına kaleme işteşlik yaptırıyorum. Karşıma O’nu alıp konuşamadığımdan, bu işi naçizane, dostluk belirtecim, kalemim üstleniyor. Kelimelere ruh üflemeye yardımcı oluyor, aslında çok canice  şeyler yaptırıyor bana, farkında olmadan. Sadece ona sahip olduğumu biliyor ya, içinden geçeni benden esirgemiyor. Kaleme bu kadar yüklenip onu şımartmayalım isterseniz. Konumuza dönelim. Yani ben bir deneyeyim müsaadenizle.
Anlatmak demiştim değil mi ilk olarak? Şimdi sen diyeceksin ki, tatlı su bile tuzlu suyla birleşmiyorken sen kelimeleri nasıl birleştireceksin? Haklısın. Eline balonu alan ufaklık, sevinmek, huzur ya da mutluluk –artık ne derseniz – hissetmek için onu bırakıyorlar, sen O’na kendini bırakacaksın sahip olduğun sözcüklerle, O da seni bırakacak, bir  çocuk misali, artık amacı ne ise.
Gözünü kararttın, anlattın diyelim. Sadece gözleri seni işlevsiz bırakabilirken, neyden bahsedeceksin? Toprağın ilginçliğinden mi bahsedeceksin, O’ndan çıkan kelimeler sana doğru aktığında? Seçmek mi seçilmek mi sorusunu yöneltebilecek misin, hücrelerini yakan gözlerini sana yönelttiğinde? Ne yapabileceksin ki karşısında, kendini bu kadar hazırlamaya çalışıyorsun? Karşısında vücudun sadece istemsiz kontrollerini yerine getirebiliyorken, alışkanlık mı bağımlılık mı sorunsalına ne denli yanıt olabileceksin?
Gördünüz mü, henüz harf bile çıkaramayacakken nelere kalkışıyorum? Daha Aşk’ın “ Can için canan mı yoksa canan için can mı?” olduğunu bilmiyorum, kalkmış “yarımsın yârim” demeyi planlıyorum.
Bir de düşündüğün gibi şey var tabi. Anlattığında anlayabilecek mi seni? İşte burada yardımıma F. Kafka yetişiyor “… ve senin önünde kendimi yere atsam, ağlasam, anlatsam bile, biri sana cehennemi sıcak ve korkunçtur diye anlattığında cehennem hakkında ne bilebilirsen, benim hakkımda da ancak o kadarını bilebilirsin.”

Ve bizim deli, yani ben, susmuşluğa devam kararı alır, yeniden…

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder